/
/
Scrisoare de la echipa de Project Management
Educație
14.06.2023

Scrisoare de la echipa de Project Management

O dezbatere între Managerii de Proiect despre cele două metodologii, Waterfall și Agile - care este mai bună?

Distribuie pe Facebook
Trimite pe E-mail

O dezbatere între Managerii de Proiect despre cele două metodologii, Waterfall și Agile – care este mai bună?

Dacă există o întrebare pe care echipa noastră de management al proiectelor o primeste constant în ultima perioada este „care dintre cele două metodologii, Waterfall sau Agile, este cea mai bună?”. Și nu este de mirare, având în vedere că lumea se mișcă la o viteză nemaivazuta pana acum, în timp ce organizațiile fac eforturi pentru a obține cel mai bun timp de raspuns catre clienti și management hotărâți să promoveze cele mai bune servicii pentru clienții lor, toate în timp ce urmaresc sa se adapteze unui mediu în continuă schimbare.

Indiferent dacă ai coordonat sute de echipe de proiecte sau ai instruit zeci de persoane în a-si înțelege rolul lor într-o nouă „agilă”, este imposibil sa nu te  simți provocat de o întrebare aparent simplă. Pentru că, deși răspunsul ar trebui sa fie clar la prima vedere, ca urmare a experienței sau a rezultatelor profesionale, adevărul este de cele mai multe ori diferit și complex  în viața reală. Prin urmare, răspunsul începe întotdeauna cu un „depinde!” care poate fi un prim motiv de dezamăgire!

Și motivul pentru care intr-adevar depinde  este pentru că, la fel ca în tot ceea ce ne înconjoară, nu există „o solutie ideală pentru toate problemele”. În ultimii ani, mai multe organizații au decis să devină mai agile, de pe o zi pe alta. De parcă doar ar fi luand o decizie, lucrurile se vor îndrepta imediat în direcția corecta și de a doua zi angajații se vor transforma într-o echipa performantă și auto-organizată asa cum visează fiecare scrum master. Deși decizia in sine este mereu justificata, in realitate călătoria către „agilizare” este mai mult un maraton, decât cu un „sprint”. Trebuie să te „antrenezi” pentru asta: ca individ, ca echipă, ca organizație.

Prin urmare, pentru a atinge performanța într-un set-up agil, fiecare organizație trebuie să treaca printr-o transformare serioasă. Fiecare membru trebuie să înțeleagă motivele pentru care se modifică metodologia și să fie part din schimbare. În caz contrar, obiectivul strategic al companiei va ajunge să fie doar o subiect de atins într-o prezentare.

Toate aceste eforturi necesită timp și efort, care în orice business se traduc în costuri. Și aici intervin deciziile cu adevarat importante: investitia în organizarea și pregatirea pe termen lung a companiei, sau pur și simplu aplicarea unui concept de invatare prin punerea in practica direct a principiilor.

Desigur, procesul de invatare parcurs de o intreaga echipa simultan are beneficiile sale (înțelegere mai bună a abilităților și cunoștințelor fiecarei persoane, o colaborare mai bună), dar prezintă totodatași provocări. Chiat si atunci cand membrii echipei demonstrează toată disponibilitatea si tot interesul de a fi o parte activă a unei echipe agile, uneori schimbarea este atât de dramatică încât oamenii au nevoie de timp și sprijin pentru a o gestiona. În urmă cu câțiva ani, în timp ce susținea înființarea unei echipe de scrum într-un proiect intern, unul dintre scrum master-ii noștri a pregatit echipa prin sesiuni de training, precum și suport dedicat diferitelor roluri, rămânând coach pentru următoarele săptămâni, cu acordul business owner-ului. În timp ce toată lumea era încântată și aștepta cu nerăbdare prima sesiune de planificare a sprintului, când echipa a ajuns la etapa de revizuire a backlog-ului si definire a obiectivelor sprintului, echipa a fost surprinsa că totul trebuia făcut într-o singură sesiune – erau obișnuiți să lucreze individual luni de zile, iar apoi să vină cu anumite cerințe pe care sa le discute impreuna discutate. Prima sesiune nu s-a încheiat cu rezultatul asteptat, pentru că abia atunci când echipa s-a lovit de practică, a relaizat că de la ei se așteaptă o schimbare reală și că vechiul model de lucru nu va mai exista.

Atunci când vine vorba de schimbarea în orice direcție, de la metodologia preponderent Waterfall la Agile și invers, cea mai mare și mai complicată schimbare este cea a mentalităților.

Concluzia a fost că, atunci când vine vorba de o schimbare metodologica în orice direcție, de la proiect preponderent Waterfall la Agile și invers, cea mai complicată schimbare este cea a mentalității. Și mentalitatea business ownerilor și a coordonatorilor de echipe este probabil cea mai relevantă. În timp ce transformarea din sponsor și membru al Steering Committee în Product Owner poate părea un pas ușor, uneori fiind vorba chiar de aceeași persoană, rapiditatea in luarea deciziilor poate face o diferență covarsitoare. Ai de ales intre a astepta  întâlnirea lunară a echipei de proiect pentru a afla statusul si probleme cu care se confrunta echipa si managerul de proiect sau iti poti muta biroul lângă echipa de proiect și afla imediat cu ce se confrunta si de ce decizii au nevoie.

Rolurile de manager de proiect și de scrum master sunt de cele mai multe ori  tratate ca fiind similare, generand probabil cel mai confuzie in privinta flexibilitatii și adaptarii. În cele din urmă, puteți trimite managerii de proiect la un curs intensiv de scrum master și ar trebui să devina cu toti experti, nu? Doar este un training pentru „scrum master” 

Dar, în timp ce majoritatea oamenilor se pot adapta la schimbarea rolurilor și responsabilităților, indiferent de educație sau pregătire lor profesională, trecând relativ usor de la clasica întâlnire de status săptămânală pentru a vedea dacă echipa de proiect a supraviețuit UAT-ului, la un „servant leader”, cum apreciaza Agile, poate fi o provocare pe care nu toată lumea este dispusă să o facă. La urma urmei, fiecare dintre noi trebuie să ne pastram valorile fundamentale și sa respectam ceea ce ne motiveaza profesional pe fiecare dintre noi.

Prin exemplele de mai sus, intentia nu este de a justifica cum anumite roluri sunt limitate de o metodologie sau alta sau că unele persoane își indeplinesc responsabilitățile cu diligența necesară. Ci mai degrabă, sa atentioneze ca, indiferent de direcția strategică a unei organizații, a unui proiect sau chiar a unui sprint, orice schimbare implică angajament și investiții.

Ceea ce ne intoarce la „depinde!”. Pentru că răspunsul depinde de:

  • nivelul de pregătire al echipei: daca memebrii echipei au lucrat în doar proiecte Waterfall în ultimii 25 de ani. Ei bine, ar putea dura ceva timp până la prima planificare de sprint.
  • disponibilitatea resurselor și cunoștințele lor: aveți un scrum master pregatit si cu experienta, care este disponibil pentru proiectul dvs.?
  • specificul proiectului: uneori, oricât de mult ai împinge abordarea de proiect catre Agile, complexitatea proiectului nu o permite. Desigur, puteți avea sprinturi în cadrul diferitelor faze ale proiectului (de obicei efectuate în cadrul dezvoltării), dar proiectul general ar putea necesita o planificare în etape pe care pur și simplu nu o puteți evita.
  • BUGETUL: Proiectele Waterfall tind să fie mult mai atente la planificarea si monitorizarea bugetului, iar bugetul este unul dintre subiectele cheie asupra cărora managerii de proiect raportează. Proiectele agile au avantajul de a nu avea bugetul ca si arie critica.

Deși o analiza a „Waterfall vs. Agile” poate crea confuzie cu privire la modul în care proiectele pot fi livrate atunci când nu am stabilit regulile de baza, adevărul este că înțelegerea principiilor ambelor și cunoașterea in detaliu a proiectelor în care fiecare metodologie ofera avantaje cel mai bun mod de a începe. Ori de câte ori va confrunțati cu o decizie, faceti un pas in spate, eliminati cat de noua si promovata este o abordare sau alta, priviti obiectiv recomandarile sponsorului sau altor persoane, priviți proiectul și compania în ansamblu și luati o decizie . În cele din urmă, fiecare proiect nou este într-o oportunitate de învățare.

Și dacă putem ajuta cu experiența noastră,  răspunzand la intrebari sau idei, suntem la doar un telefon sau e-mail distanță! Credem in  brainstorming si rezultatele lui

Cu sinceritate,

IDS PM Office

Această scrisoare v-a fost scrisă cu drag de către echipa PM, reflectând doar viziunea și opiniile noastre  .

Distribuie pe Facebook
Trimite pe E-mail

Mai multe articole

data strategy

Construirea unei Strategii de Date — Alinierea cu Obiectivele de Business

Aflați care sunt pașii practici pentru ca strategia dvs. de date nu este doar un plan, ci un catalizator pentru succesul în afaceri.

Afaceri
Cloud Data Management

Gestionarea Datelor în Cloud: Beneficii, Riscuri și Practici Recomandate

Acest articol explorează Gestionarea Datelor în Cloud, detaliind principalele beneficii, riscurile potențiale și practicile recomandate esențiale.

Afaceri
Data Integration

Unificarea Surselor de Date Diverse într-un Sistem Unitar

În peisajul complex de business, integrarea datelor este o necesitate strategică. Astăzi vă vom ghida prin procesul integrării datelor.

Educație
Metadata

Dezvăluind Puterea Metadatelor în Managementul Eficient al Datelor

În acest articol, vom analiza rolul crucial al metadatelor în managementul eficient al datelor, iluminând cum IDS Consulting vă poate ajuta organizația spre un viitor orientat către date.

Afaceri
ISO 27701 Security Techniques

Am obținut Certificarea ISO/IEC 27701 Tehnici de Securitate

Suntem mândrii să anunțăm obținerea certificării ISO/IEC 27701 Tehnici de Securitate, cea de-a patra certificare ISO din catalogul nostru.

Afaceri
google cloud partner no outline

Partenerii tăi Google Cloud!

Afaceri
Data Security and Privacy

Securitatea și Confidențialitatea Datelor: Cum să Protejăm Datele

Într-o perioadă în care datele susțin operațiunile unei afaceri, asigurarea unor măsuri solide de securitate și confidențialitate a datelor este esențială. În acest articol, vom analiza strategiile pe

Afaceri
Large Datasets Seturilor de date voluminoase

Managementul seturilor de date voluminoase

Acest articol explorează strategiile și cele mai bune practici pentru gestionarea eficientă a seturilor de date mari, în lumea managementului de date.

Afaceri
data quality

Importanța Calității Datelor și Cum să o Asigurăm

În acest articol, explorăm importanța calității datelor și oferim strategii practice pentru a o asigura în cadrul organizației voastre.

Educație
DevTalks Cluj Winner

Află cine a câștigat voucherul de 100€ de la DevTalks Cluj!

Vezi cine este câștigătorul voucherului 100E care a rezolvat testul nostru de matematică la DevTalks Cluj!

Afaceri
DevTalks Cluj

Ieși în evidență la DevTalks Cluj 2023!

Afaceri
QA analyst

Hai să ne cunoști echipa – fă cunoștință cu Ionel Ene, our QA Analyst

Afaceri
Laptop with data coming out

Managementul datelor – secretul reușitei în business

Educație

Guvernanța Datelor: Politici și Proceduri pentru Luarea Deciziilor și Gestionarea Datelor

În lumea de azi, bazată pe date, organizațiile trebuie să prioritizeze guvernanta eficientă a datelor pentru a asigura integritatea datelor, conformitatea și luarea de decizii fiabile.

Afaceri

IDS Consulting: Ne vedem la DevTalks 2023!

IDS Consulting este încântată să anunțe participarea noastră ca Data Management partners la DevTalks 2023, una dintre cele mai prestigioase conferințe de tehnologie din industrie.

Afaceri

Analiza în Business Intelligence

O selecție a celor mai bune tehnici de analiză pentru soluții de business intelligence, utile in maximizarea valoarii organizației voastre.

Educație

Data Science – o incursiune în lumea datelor

O prezentare a contexului Data Science - roluri, algoritmi, instrumente, pipelines și procese, toate rezumate într-o imagine de ansamblu.

Educație

Sursele și consumatorii unui sistem de BI

Aflați care pot fi surse și consumatori BI și care sunt principalele capabilități ale unei soluții de Data Warehouse pentru business-ul dumneavoastră.

Educație

Scrisoare de la echipa de Project Management

O dezbatere între Managerii de Proiect despre cele două metodologii, Waterfall și Agile - care este mai bună?

Educație

Provocările testării într-o lume în schimbare

Întrucât mediul de business se schimbă foarte rapid și e posibil să descoperim că ceea ce a fost crucial ieri ar putea să nu fie atât de important

Educație

Sistemul bancar românesc în noul trend al datelor

Sistemul bancar românesc a suferit o transformare digitală consistentă în ultimii ani, în special în urma crizei COVID-19 din 2020, ce a făcut băncile să se bazeze pe

Afaceri

Hai la DevCon 2022!

Anul acesta, ne puteți găsi la DevCon 2022, între 9 și 10 noiembrie 2022, la standul nostru virtual.

Afaceri

Afla care sunt planurile noastre pentru 2023

Fiecare sfarsit de an aduce rostul unei restrospective. Astfel, Gabriel Tataru, Managing Director al Integration Data Systems, ne-a ajutat sa ne potolim curiozitatea, povestindu-ne cum s-a incheiat anul

Afaceri

Cum să îți crești performanța și profitul: cum soluțiile de Data Warehousing ajută băncile în experiența clienților

În lumea actuală bazată pe date, băncile se confruntă cu o presiune din ce în ce mai mare de a oferi clienților servicii mai rapide, mai personalizate și

Afaceri

Maximizarea succesului în afaceri: Înțelegerea componentelor cheie ale Business Intelligence

Cum ajuta componentele Business Intelligence la luarea deciziilor informate și îmbunătățirea eficienței operaționale.

Afaceri

Atingerea excelenței, dovedită și prin certificarea ISO

Suntem certificați ISO! Numai ce am primit certificările în ISO 9001 (Managementul calității), ISO 27001 (Securitatea informațiilor) și ISO 20000-1 (Managementul serviciilor IT)!

Afaceri

Ascensiunea sistemelor interne de analiză open source

Domeniul analizei este în continuă schimbare, necesitând viteză în reacție și o gândire concentrată pe construirea de faze pilot, testare de noi funcții și analiza compatibilității cu infrastructura

Afaceri

Data Management

Testing and Quality Assurance

Business Processes Management

Cloud Engineering

Program and Project Management

IT Operations

Technologies and Tool Stack

Scan the code